Koitin tällä kertaa ribsien valmistusta keittämällä. Moni sanoo, että tulee vetistä ja mautonta, mutta ihan kelvollisia tuli näinkin. Kaiken ydin on hyvin maustettu liemi, joten mausteita kannattaa laittaa enemmin enemmän kuin vähemmän. BBQ-kastikkeesta tuli myös ihan hyvää.
Keitinliemi ribseille (2 kg)
3-4 l vettä
0,5 l kokista
0,5 dl suolaa
1 kpl lihalieminappi
1-2 tl kuivattua chiliä
2-3 kpl valkosipuli
1 kpl keltasipuli
Poista ribseistä kalvot. Leikka puoliksi, jotta mahtuvat kattilaan paremmin. Kiehauta liemi ja laita ribsit sekaan. Kuori vaahto jos sitä sattuu tulemaan. Keittele 1-2 tuntia miedolla lämmöllä, kunnes liha irtoaa luista. Nosta ribsit pois liemestä ja jäähdytä ennen grillausta (tai jäähdytä vaikka liemessä jos ei ole kiirettä mihinkään).
BBQ-kastike
1 kpl sipulia
4-5 kpl valkosipulia
1 tl juustokuminaa
1 rkl savupaprikaa
chiliä maun mukaan
0,5 dl balsamiviinietikkaa
1 dl muscovadosokeria / fariinisokeria
0,5 dl soijakastiketta
1-2 rkl Worchestershire-kastiketta
2 dl tomaatti(chili)murskaa / ketsuppia
1 dl kokista
Hienonna sipulit ja kuullota sipulit ja mausteet öljyssä. Lisää balsamiviinietikka ja loput ainekset. Keittele kasaan ja aja tasaiseksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti