keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Bearnaise

Ei testattu, mutta vaikuttaa pirun hyvältä. Koita tätä ensi kerralla (alkuperäinen ohje täällä)

Reduktio

2 kpl pikkuista salottisipulia
1 dl valkoviiniä
2 rkl valkoviinietikaa
1 sitruunanmehu
1 kpl laakerinlehti
muutama kokonainen valkopippuri
1 kpl rakuunan oksa

Kuori ja pilko sipulit. Sekota mausteliemen ainekset kattilassa ja anna kiehua kunnes puolet jäljellä. Siivilöi.

Kastike

250 g kirkastettua voita heroineen päivineen / kuutioitua huoneenlämpöistä voita
1/2 dl reduktiota
6 kpl keltuaista
suolaa 
2 rkl silputtua rakuuna
2 rkl silputtua kirveliä

Sekoita reduktio ja keltuaiset keskenään ja kypsennä vesihauteessa voimakkaasti kunnes seos sakenee. Lisää voi (heroineen tai ilman) joukkoon ohuena nauhana ja sekoita voimakkaasti kunnes rakenne on kuin majoneesia. Lisää mausteet ja maista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti